Trendy v CRM systémech, které byste v roce 2023 neměli minout

Zapojování umělé inteligence a strojového učení

Ano, víme, že o nich píšeme často, ale v současnosti jsou zkrátka jedním z nejskloňovanějších pojmů. A to právem. CRM systémy využívající umělou inteligenci (AI) a strojové učení (ML) k automatizaci úkolů, třídění dat, vytváření přehledů a personalizované interakci se zákazníky vám ušetří spoustu práce.

AI a ML v CRM systému dokážou například:

  • vyhodnotit leady s malým potenciálem,
  • analyzovat zákaznická data a na jejich základě doporučovat vhodné produkty,
  • předvídat chování a preference zákazníků,
  • zastoupit operátory při komunikaci se zákazníky (chatbot),
  • analyzovat zpětnou vazbu zákazníků a na jejím základě určit, kde je prostor pro zlepšení,
  • odhalit anomálie v zákaznickém chování, které můžou značit například pokus o podvod
  • a mnoho dalšího.

Obecně usnadní práci lidským operátorům a zákazníkům zpříjemní nakupování i kontakt se značkou. To vede k zvýšení spokojenosti a loajality zákazníků, a tím pádem i k navýšení vašich příjmů.

 

Jednotný pohled na zákazníka pomocí omnichannel CRM

Trendem je také sjednocování. Pomocí omnichannel CRM strategie můžou podniky vytvářet konzistentní zákaznické prostředí napříč všemi kanály od e-mailů přes sociální sítě, SMS zprávy, chatovací aplikace, weby, telefonické hovory až po osobní integrace.

Díky omnichannel CRM můžete spravovat všechna zákaznická data na jednom místě, bez ohledu na to, z jakého kanálu pocházejí. Je proto snadné vytvořit kompletní přehled o tom, v jaké fázi nákupního procesu se zákazník nachází a poskytnout mu relevantní personalizované služby.

Klíčovou výhodou využívání omnichannel CRM je tedy vytvoření jednotného pohledu na každého zákazníka pomocí kombinace dat z různých kanálů. Ale zároveň i možnost automatizovat kampaně napříč kanály a zaměřit se na ty z nich, které jsou pro jednotlivé zákazníky nejpodstatnější.

 

Mobilní CRM k řízení vztahu se zákazníky na cestách

V souvislosti s narůstající pracovní flexibilitou a prací z domova je trendem nakupování nástrojů, které jdou použít kdykoliv a odkudkoliv. Jedním z nich je i mobilní CRM. To umožňuje zaměstnancům přistupovat k datům zákazníků, řídit prodejní a marketingové aktivity a komunikovat s klienty, aniž by byli v kanceláři.

→ Tip: Pokud CRM systém ještě nemáte, podívejte se na 10 pravidel pro výběr toho správného.

 

Social CRM pro propojení se sociálními sítěmi

Sociální sítě jsou asi stejným trendem, jako je umělá inteligence. Uživatelé, a tedy vaši potenciální zákazníci, na nich totiž tráví stále více času a využívají je ke komunikaci se značkami i k samotnému nákupu.

Proto vás asi nepřekvapí, že social CRM strategie spočívá ve využívání sociálních sítí ke zlepšení vztahu se zákazníky. A to pomocí technologií webu 2.0 a služeb sociálních sítí. Social CRM umožňuje komunikaci se zákazníky na osobnější úrovni v jejich oblíbeném uživatelském prostředí, což vede k lepší zákaznické zkušenosti. V CRM systému pak můžete sledovat efektivitu kampaní na sociálních sítích, zjišťovat, jak na ně uživatelé reagují a analyzovat jejich chování.

 

Bezpečnost dat v CRM systémech

Se shromažďováním velkého množství zákaznických dat se pojí i riziko jejich úniku. Proto je pro podniky stále důležitější, aby zajistili bezpečnost nejen svých interních, ale i zákaznických dat. S GDPR i novou cookies lištou se už většina firem sžila a dodržuje předepsaná nařízení. Kybernetické hrozby se ale velmi rychle vyvíjí a s nimi je potřeba i měnit zabezpečení dat. To se může týkat například implementace silnějších šifrovacích a ověřovacích protokolů.

→ TipPřečtěte si více o bezpečnosti CRM systémů.

 

Pokud hledáte flexibilní CRM systém, který se přizpůsobí přesně vašim potřebám a zvládne držet krok s aktuálními trendy, podívejte se na výhody SugarCRM. V Algotechu vám rádi zajistíme jeho implementaci i nastavení přesně na míru vaší společnosti. 

Publikováno: 11.03.2023, 09:58

Podpora 24/7

Jsme tu pro Vás non-stop a odpovídáme na každý požadavek, 90% požadavků vyřešíme do 30 minut.

Transparentní platby

Vždy víte, kolik a za co platíte. Nesmyslné platby za přenost dat u nás nečekejte.

120+ stálých specialistů

K dispozici Vám bude náš stabilní tým specialistů

99,99% dostupnost dat

Firemní data zálohujeme denně a pro snížení rizika výpadku je ukládáme na více lokalitách v ČR.

O NÁS

Je s námi spokojeno více než 500 zákazníků

Přes 25 let se nepřetržitě staráme o bezpečnost firemních dat, nabízíme řešení pro oblast firemní komunikace, call center, CRM a ERP systémů, kyberbezpečnosti, cloudových služeb a GDPR. Vyvíjíme také aplikace na míru a nabízíme ServiceDesk. Produkty a služby vždy přizpůsobujeme vašim potřebám.
25+
let zkušeností
6000+
projektů
Telly
ADP
Český rozhlas
Remax
ČSA
Načítám, prosím vydržte...

Nastavení souhlasu s personalizací

S vaším souhlasem můžeme níže uvedené informace užívat k dále uvedeným účelům nebo je sdílet s vybranými partnery. Pro jednotlivé účely (typy zpracování) můžete upravit své nastavení a svou volbu potvrdit tlačítkem „Uložit nastavení“:

Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookies

Jedná se o technické soubory, které jsou nezbytné ke správnému chování našich webových stránek a všech jejich funkcí. Používají se mimo jiné k ukládání produktů v nákupním košíku, zobrazování produktů na přání, ovládání filtrů, osobního nastavení a také nastavení souhlasu s uživáním cookies. Pro tyto cookies není zapotřebí Váš souhlas a není možné jej ani odebrat.

Analytické soubory cookies

Počítají návštěvnost webu a sběrem anonymních statistik umožňují provozovateli lépe pochopit své návštěvníky a stránky tak neustále vylepšovat.

Marketingové soubory cookies

Shromažďují informace pro lepší přizpůsobení reklamy vašim zájmům, a to na těchto webových stránkách i mimo ně.

Nastavení souhlasu s personalizací

Abychom vám usnadnili procházení stránek, nabídli přizpůsobený obsah nebo reklamu a mohli anonymně analyzovat návštěvnost, využíváme soubory cookies, které sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzu. Jejich nastavení upravíte odkazem "Upravit nastavení" a kdykoliv jej můžete změnit v patičce webu. Podrobnější informace najdete v našich Zásadách ochrany osobních údajů a používání souborů cookies.